Osoby przedsiębiorcze bardzo często decydują się na otworzenie własnej firmy. Do firm, które są zakładane wyjątkowo często należą salony fryzjerskie. Otwarcie salonu pochłania spore środki finansowe, ale w przyszłości może on przynosić spore zyski.
Rejestrowanie firmy
Najlepszą formą prowadzenia salonu fryzjerskiego jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Wbrew nazwie w salonie można zatrudniać pracowników. Wszelkie formalności związane z założeniem tego typu działalności załatwia się wypełniając wniosek CEIDG dostępny w urzędzie miasta lub gminy. Do tego przy zakładaniu jednoosobowej działalności gospodarczej niezbędne jest złożenie wniosków do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Przepisy sanitarne
Wykonywanie usług fryzjerskich jest możliwe tylko w lokalu, który spełnia wymogi określone przez sanepid. Stąd też konieczne jest wydzielenie w salonie odrębnych powierzchni przeznaczonych na:
– poczekalnię;
– stanowisko do mycia;
– zabiegi strzyżenia i farbowania włosów;
– przechowywanie niezbędnych kosmetyków, czystej i brudnej bielizny, środków czystości.
Lokal powinie mieć zapewniony dostęp do zimnej i ciepłej wody oraz do sieci kanalizacyjnej. Przed otwarciem salonu zostanie w nim przeprowadzona kontrola przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. W salonie musi więc być bardzo czysto.
Reklama
Na rynku usług fryzjerskich panuje bardzo duża konkurencja. Otwierając nowy salon należy więc zadbać o jego promocję na rynku. Nad wejściem do lokalu musi się więc znaleźć przyciągający wzrok szyld. Salon można promować również w lokalnych mediach, na portalach społecznościowych. Bardzo skuteczną i tanią formą reklamy są ulotki. Warto założyć także łatwą w obsłudze stronę internetową. Na stronie nie może zabraknąć zakładki „Galeria” ze zdjęciami fryzur wykonywanych w salonie. Skutecznie działa także tak zwana poczta pantoflowa.
Mimo dużej konkurencji, która panuje na rynku usług fryzjerskich salon z miłą i profesjonalną obsługą ma bardzo duże szanse na odniesienie sukcesu.
Be the first to reply