Własna cukiernia: o czym pamiętać, decydując się na taki biznes?

Propozycji na własny biznes jest całe mnóstwo. Wśród tych, które bez wątpienia zasługują na uwagę, a jednocześnie wybierane są naprawdę często znajduje się cukiernia. Konkurencja na rynku usług cukierniczych nie jest mała. Amatorów na słodkości jednak nie brakuje.

By biznes odniósł sukces, trzeba jednak uwzględnić mnóstwo elementów podczas jego zakładania. Co się liczy najbardziej?

Lokalizacja

Z całą pewnością trzeba unikać sąsiedztwa wielkich sieci handlowych. Oferują one często słodkości za naprawdę niewielką cenę. To, że ich jakość jest wątpliwa ma dla klientów mniejsze znaczenie. Liczy się cena. Warto postawić natomiast na bliskość dużych osiedli mieszkaniowych, szkół, zakładów pracy. W takich miejscach zawsze znajdą się klienci, którzy będą zainteresowani kupnem kawałka sernika lub pysznego pączka.

Profil

Zakładając cukiernię, trzeba poważnie zastanowić się nad tym, co chcemy w niej sprzedawać. Aby biznes się udał, wyroby muszą odznaczać się naprawdę dobrą jakością. Można specjalizować się na przykład w pieczeniu tortów, nastawiając się na klientów weselnych. Można być najlepszym w drożdżówkach lub ciastach takich, jak serniki czy szarlotki. Koniecznie warto postawić na wyrób, który pomoże wyróżnić się na tle konkurencji.

Wydatki

Wyposażenie cukierni to ogromny koszt. Trzeba zdać sobie z tego sprawę jeszcze zanim ruszy cały proces otwierania biznesu. Niezbędne są lady chłodnicze, piekarniki, regały. Do tego lokal musi być zgodny z wymaganiami sanepidu, co wcale nie jest takie proste. Kupno nowego sprzętu i wyposażenia to wydatek mogący dochodzić nawet do trzystu tysięcy złotych.

Dostawcy

Własna cukiernia: o czym pamiętać, decydując się na taki biznes?Pomyśleć trzeba również o tym, gdzie będziemy kupować produkty niezbędne do pieczenia ciast. Warto pamiętać, że im lepszy surowiec, tym lepszy produkt końcowy. Ale jajka od kur z wolnego wybiegu kosztują więcej, co przełoży się na cenę oferowanych produktów. Konieczne jest więc porządne zapoznanie się z rynkiem, na którym chcemy działać. Trzeba wiedzieć jakie są możliwości finansowe naszych potencjalnych klientów.

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz