Tylko pozornie użyteczność strony internetowej jest niepotrzebna, ponieważ badania, jakie specjaliści przeprowadzają na poszczególnych stronach www, powodują, że elementy, które drażnią ludzi, wchodzących na stronę, są wyeliminowane i w związku z trym, ludzie wchodzą już bez przeszkód, korzystając z tego, co oferuje dana strona.
Jeśli bowiem strona ma kiepsko zaplanowaną nawigację, nikt nie będzie chciał na własną rękę poszukiwać tego, co jest mu potrzebne, ponieważ gdzieś indziej znajdziemy dokładnie to, czego chcemy, w dodatku bez specjalnego szukania.
Sposoby kontaktu
Oprócz wielu elementów na stronie, są tam także formularze, które służą temu, żeby kontaktować się z poszczególnymi osobami w danej firmie. Oczywiście łatwiej jest podać e maila, który pozwoli na konkretny kontakt z daną osobą. Jednak czasem potrzebne są formularze, które umożliwia ogólne zapytanie, czy uwagę na temat funkcjonowania firmy lub strony. W tym celu bardzo często zalecane jest wykonanie badań na użyteczność formularzy, żeby nie było na stronie formularza, który ma wiele opcji, ale z tego powodu trudniej jest go wysłać. Ponadto należy sprawdzić, czy musi być opcja reset.
Webusability
Jeśli bowiem jest to wpisanie jedno zdanie a z danych mamy tylko e-maila, to niekoniecznie taka opcja jest potrzebna. Czasem trafiamy na zwrot webusability, i potrzebujemy wyjaśnienia, co to jest. Jest to jednak nic innego, jak badanie użyteczności strony internetowej, i testowanie jej, czy nie ma na niej elementów, które rozpraszają osobę kupującą. Warto pamiętać, że jest to badanie, które ma wyeliminować niepotrzebne elementy, i w to miejsce wstawia to, czego potrzebują poszczególni klienci.
Be the first to reply