Nie od dziś wiadomo, że chcąc liczyć na imponującą sprzedaż, należy korzystać z wielu jej kanałów. Nie wystarczy obranie jednego tylko sposobu na docieranie do klienta. Poszukiwania to stały element pracy specjalistów zawodowo zajmujących się reklamą, a wprowadzanie w życie oryginalnych kampanii to już nie dowód na innowacyjność, ale konieczność. Jedną z takich kampanii jest remarketing produktowy, warto więc zgłębić wiedzę na jego temat.
Próba definicji
Remarketing to forma reklamy adresowana do dość specyficznej grupy odbiorców. Kieruje się go do osób poszukujących w niedalekiej przeszłości konkretnych rozwiązań polecanych przez nasz sklep. Informacje na temat takich poszukiwań dostępne są dzięki plikom cookies. Osoby takie otrzymają na stronach, na których zaimplementowana jest reklama AdSence reklamy kontekstowe odnoszące się czy to do konkretnych produktów, czy to do propozycji alternatywnych na tyle jednak atrakcyjnych, że warto zastanowić się nad ich rozważeniem. Remarketing może być dodatkowo zawężony. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie temu, aby kierować go do osób, które już korzystały kiedyś z wyszukiwarki w sklepie albo do takich, które zdecydowały się na zakupy w nim, porzuciły jednak koszyk w czasie ich trwania.
Dlaczego warto?
Remarketing to coś więcej niż tylko próba wykorzystania informacji, jakie Google posiada na temat osób korzystających ze stron internetowych. Doświadczenia podmiotów, które się nim interesują potwierdzają, że mamy w tym przypadku do czynienia z reklamą charakteryzującą się dużą skutecznością. Nie tylko prowadzi do zwiększenia ruchu w e-sklepie, ale i do jego lepszej monetyzacji. Rośnie sprzedaż w sklepie internetowym, on sam zaś „odzyskuje” klientów, których pierwszy kontakt z takim punktem sprzedaży nie doprowadził do dokonania zakupów. Nie bez znaczenia jest i to, że podmioty oferujące taką formę reklamy, proponują bardzo ciekawy system rozliczeń. W praktyce oznacza to, że model rozliczenia można dostosować do tego, aby satysfakcjonujące efekty uzyskiwać minimalizując jednocześnie koszty.
Dowiedz się więcej o remarketingu na stronie https://feedink.com/pl/
Be the first to reply