Sieci liczą dochody gotówki i prognozują coraz większe zainteresowanie ich e-sklepami. Globalną sieć Internet stał się w ostatnich latach miejscem, w którym dokonujemy regularnych zakupów spożywczych. Z raportu opublikowanego przez Internet Standard wynika, że wirtualne koszyki Obywateli Polski coraz w dużej liczbie przypadków przypominają te tradycyjne.
Na rynku spożywczym powstaje coraz więcej sklepów online. Z danych na koniec ubiegłego roku wynika, iż artykuły spożywcze sprzedawało w Internecie ponad 250 firm w całym kraju. Widząc spore zainteresowanie w gronie nabywców, sieci śmielej inwestują w infrastrukturę umożliwiającą ludziom robienie zakupów bez wychodzenia z mieszkania. Z powodzeniem funkcjonują znane sieci. Coraz więcej powstaje również lokalnych sklepów. W lipcu tego roku swój sklep on-line uruchomiła wielka ogólnopolska sieć hipermarketów.
Priorytetową dobrą właściwością robienia zakupów przez Internet jest oszczędność czasu. prostota dokonywania zamówienia powoduje coraz większe zainteresowanie tą formą zakupów. Kontrahenta pozostaje zalogować się na stronie, podać adres dostawy, wybrać produkty i poczekać na kierowcę z towarem. Płatności dokonuje się przy dostawie kartą lub gotówką. Zdaniem przedstawicieli firm Inni ludzie są coraz bardziej zabiegani i dlatego wybierają tę formę zakupów, ażeby nie spędzać godzin w supermarkecie. Pewna sieć sklepowa na swojej stronie zachęca klientów do robienia zakupów w globalnej sieci Internet hasłem: „Zakupy bez kolejek i korków”. Dodatkowym atutem dokonywania zleceń w internetowej rzeczywistości są ceny towarów w e-sklepach, które nie odbiegają od cen w tradycyjnych sklepach. Co ciekawe, kontrahenci internetowi chętniej dokonują droższych zakupów niż w tradycyjnym sklepie. Ceny w sklepach internetowych idealnie odzwierciedlają stan cen w sklepie tradycyjnym, ale średnia cena wirtualnego koszyka to około 250 złotych, a tradycyjnego 36 Zł. Średnia wartość wirtualnego koszyka naszych kontrahentów różni się w współzależności od okresu, niemniej jednak oscyluje w granicach 200-300 Pln.
Szybki rozwój sprzedaży on-line zaczął sieciom przynosić duże dochody. Wciąż stanowią one jednakże wyłącznie ułamek całego obrotu sieci, niemniej jednak wszelkie firmy prognozują wzrost dystrybucji tego segmentu w najbliższych latach. Asortyment w internetowej rzeczywistości, choćby jest mniejszy niż w tradycyjnym sklepie, to pozwala dokonanie wszystkich potrzebnych zakupów. W tradycyjnym i internetowym sklepie możemy wybierać spośród kilkunastu tysięcy rodzajów towarów. Lista dostępnych towarów jest jednak systematycznie uzupełniana o produkty, które mają największą popularność. Początkowo wśród w znaczącej liczbie sytuacji wybieranych produktów znaleźć można było przede wszystkim ciężkie towary, jak woda czy soki. Przez lata sytuacja bardzo się zmieniła, a nabywcy w wielu wypadkach decydowali się na zakup online świeżych produktów. Pośród 10 w bardzo wielu przypadkach sprzedawanych publikacji wyszukać można m.in. pieczywo, owoce i warzywa, sery, nabiał, oraz artykuły dla dzieci.
Przy tak dużym zainteresowaniu zakupami w internetowej rzeczywistości pozostaje nam tylko czekać, jak kolejne sieci zdecydują się na uruchomienie tej formy sprzedaży. Pojawienie się hipermarketów oznaczać będzie, że konkurencja w walkach o każdego klienta się bardzo zaostrzy.
Be the first to reply