Większość firm przykłada ogromną wagę do komunikacji z klientem, podczas gdy komunikacja wewnątrz firmy bywa często zaniedbywana. Tymczasem to ona stanowi jeden z podstawowych gwarantów sukcesu – bez zgranego, dobrze komunikującego się zespołu pracowników nie może być mowy o efektywnym i sprawnym działaniu przedsiębiorstwa. Firmy doceniające znaczenie komunikacji wspierają rozwój kompetencji pracowników, którzy mogą na nią wpływać. To dlatego szkolenia dla firm (szczególnie szkolenia menadżerskie) z reguły obejmują przynajmniej część zagadnień związanych z komunikacją w zespole, a szkolenia, których tematem jest budowanie zespołu niemal w całości skupiają się na komunikacji.
Na czym polega sprawna komunikacja i jak ją zmieniać?
Komunikacja wymaga asertywności, czyli umiejętności przekazywania informacji bez zbędnego obciążenia emocjonalnego. Dobrzy menedżerowie powinni umieć w ten sposób komunikować się z pracownikami umiejętnie rozwijając w nich podobne umiejętności.
Komunikacja wymaga aktywności od wszystkich członków grupy – należy tak ją budować i tak na nią wpływać, by nie zakłócały jej żadne czynniki typowo ludzkie (konflikty, nieporozumienia, emocje).
Kompetentny menedżer powinien opanować umiejętność tworzenia efektywnych komunikatów. W tym przypadku dużym ułatwieniem jest istnienie schematów komunikacyjnych, które można poznać na szkoleniach.
Dzięki sprawnej komunikacji można wpływać na kształt zespołu, przemodelować relacje pomiędzy jego członkami, zmieniać nastawienie do pracy u poszczególnych pracowników, ich nawyki, a nawet znacząco wzmacniać motywację umiejętnie wykorzystując słabe i mocne strony członków grupy i przekuwając je na sukces przedsiębiorstwa.
Nie można zapominać także o tym jak istotna jest komunikacja i kontakty z klienta. Więcej na temat znaleźć można na stronie:
http://www.intra-biznes.pl/kontakty-z-klientami-wewnetrznymi-i-zewnetrznymi/
Wszystkie te elementy kształtują zespół i stanowią klucz do sukcesu.
Be the first to reply