Kilka słów na temat marketingu bezpośredniego

Natarczywe przekazy reklamowe kierowane do potencjalnych klientów we współczesnym świcie coraz bardziej zaczynają tracić na znaczeniu. Klienci są nimi już bardzo mocno zmęczeni, większość nie zwraca uwagi na taką formę reklamy. Obecnie więc coraz większego znaczenia zaczyna nabierać działania promocyjne, które kierowane są do indywidualnego klienta, mocno spersonalizowane, dostosowane w jak największym stopniu do jego oczekiwań i potrzeb.

Marketing bezpośredni, bo tak nazywana jest ta forma spersonalizowanego dotarcia do klienta wcale nie jest wynalazkiem czasów nam współczesnych. Jego korzenie sięgają XIX wieku. Na taką formę dotarcia do potencjalnych klientów, jako pierwsza zdecydowała się amerykańska firma Sears. To właśnie ona wydała pierwszy na świecie katalog wysyłkowy. W ten sposób narodził się nowy kanał dystrybucji towarów i usług. Przedsiębiorcy przestali biernie oczekiwać na klientów, zaczęli sami go poszukiwać.

Dotrzyj do klienta

Obecnie ta forma docierania do klientów zaczyna cieszyć się coraz większym zainteresowaniem. Zdaniem wielu specjalistów o marketingu jest to forma wyjątkowo skuteczna w pozyskiwaniu nowych klientów. Na przestrzenie niemal dwustu lat marketing bezpośredni bardzo mocno się zmienił. Wiąże się to z pewnością z rozwojem nowych mediów, które w XIX wieku były niedostępne, ale dostępne tylko dla nielicznych. W początkowej fazie marketingu bezpośredniego można było do nawiązania spersonalizowanych kontaktów z potencjalnym klientem wykorzystać tylko dwa narzędzia: telefon lub pocztę. Dzisiaj w dobie Internetu pojawiło się kolejne narzędzie: poczta elektroniczna.

Cel marketingu bezpośredniego

Kilka słów na temat marketingu bezpośredniegoCelem marketingu bezpośredniego jest jak największe zwiększenie sprzedaży. Wielu udaje się ten cel osiągnąć poprzez zbudowanie więzi z klientem. Klient, do którego docieramy za pomocą marketingu bezpośredniego czuje, że firma szczególnie go docenia. Stara się więc być wobec niej lojalny i chętniej korzysta z produktów bądź usług. Indywidualne podejście do klienta – na tym większość współcześnie działających firm buduje swój sukces. Marketing kierowany do masowego klienta zaczyna dzisiaj stawać się coraz mniej skuteczny i popularny. Wzrasta za to rola marketingu bezpośredniego. Zrozumiało to już wielu właścicieli firm, którzy zlecili prowadzenie kampanii w tym zakresie fachowym agencjom np. www.directchannel.pl.

Podobne wpisy:

Be the first to reply

Dodaj komentarz