Firmy oferujące bazy danych dla klientów biznesowych na ogół stawiają w pierwszej kolejności na ilość danych, dopiero na drugim miejscu często jest jakość. Dlatego też klient powinien mieć możliwość sprawdzenia za co dokładnie płaci, w zależności od tego jakie dokładnie dane kontaktowe będą go interesować. Oczywiście wiele rzeczy nie da się sprawdzić od razu, ale jakość zapisanych w bazie danych rekordów klient jest w stanie sprawdzić chociażby korzystając z podstawowych zapytań bazodanowych i ile będzie miał możliwość ich wykonania.
Można w ten sposób zobaczyć przykładowe dane, ale także nie zawsze. Na pewno natomiast, o ile kupujący będzie miał dostęp do bazy danych, możliwe jest skorzystanie ze standardowej funkcji COUNT, służącej jak sama nazwa wskazuje do liczenia rekordów, które mogą spełniać określone wymagania. Co w ten sposób można osiągnąć poza sprawdzeniem czy baza danych faktycznie posiada tak dużą liczbę wpisów którą deklaruje sprzedający ? Mianowicie to, że można będzie sprawdzić kilka podstawowych warunków które spełniać muszą określone wpisy, chciałby to czy przy wszystkich rekordach zapisano telefon kontaktowy oraz adres poczty elektronicznej, oraz jak dużą liczbę stanowią te rekordy w których zapisano wszystkie dane kontaktowe klienta.
Poza tym w prosty sposób korzystając z tak zwanych wyrażeń regularnych można porównać czy dane kontaktowe spełniają określone wymagania, chociażby odnośnie ilości liczba czy też odpowiadają prawidłowemu adresowi poczty elektronicznej co także ma spore znaczenie jeśli chodzi o jakość danych. O wiele trudniej jest natomiast sprawdzić to czy dane kontaktowe są aktualne. Tutaj decydującym czynnikiem może być to w jakim okresie dane kontaktowe były pozyskiwane, ważne jest także jak najbardziej to skąd dokładnie dane kontaktowe w bazie danych pochodzą. Mając na uwadze przepisy ustawy o ochronie danych osobowych należy mieć na względzie to, że dane te muszą być pozyskiwane z legalnych źródeł, natomiast osoby, których dane są zapisane wyrażać muszą jak najbardziej zgodę na ich przetwarzanie w celach marketingowych.
Be the first to reply