Coraz więcej osób w naszym kraju decyduje się pracować na własny rachunek. Do najczęściej otwieranych firm należą różnego rodzaju sklepy. Dobrym pomysłem na własny biznes jest otworzenie sklepu odzieżowego.
Rejestracja firmy
Osoby, które zdecydują się na otworzenie sklepu odzieżowego muszą przede wszystkim zarejestrować swoją firmę. Najczęściej wybieraną formą działalności jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Formalności z tym związane załatwia się osobiście w urzędzie miasta lub gminy. Inna opcja to rejestracja drogą elektroniczną. Osoby rejestrujące działalność gospodarczą muszą wypełnić druk CEIDG. Jedną z rubryk, którą koniecznie trzeba wypełnić jest wpisanie numeru kodu PKD. Numer PKD dla sklepów odzieżowych to 47.71.Z. Otwierając sklep odzieżowy musimy zdecydować także, jaką formę opodatkowania wybierzemy. Większość osób, które decydują się na prowadzenie firmy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej decyduje się na płacenie podatku według zasad ogólnych. Skala podatkowa wynosi w tym przypadku 18 procent. Dodatkowo prawo zobowiązuje właściciela firmy do zgłoszenia jej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ciągu siedmiu dni od dnia, w którym w urzędzie miasta/gminy został złożony wniosek CEIDG.
Wyposażenie sklepu
W sklepie odzieżowym koniecznie muszą się znaleźć:
– lustra;
– wieszaki na odzież;
– kasa fiskalna;
– lada;
– półki na odzież.
W sklepie należy wydzielić przymierzalnię. Powinna ona zostać dobrze oświetlona, a na jej wyposażeniu nie powinna zabraknąć dużego lustra, krzesła/pufy i zamontowanych na ścianie wieszaków na odzież wierzchnią klientów.
Specjalizacja i zaopatrzenie sklepu
Otwierając sklep z odzieżą warto zastanowić się, jaki rodzaj odzieży zamierzamy w nim sprzedawać. Swoją ofertę możemy skierować do kobiet, mężczyzn, dzieci, młodzieży. Możemy także sprzedawać odzież dla wszystkich tych grup klientów. W wybraniu profilu sklepu pomoże nam rozpoznanie lokalnego rynku. Znalezienie dostawców to kolejne zadanie. Do wyboru mamy producentów i hurtownie odzieżowe.
Be the first to reply