Z usług agencji reklamowych korzysta mnóstwo dużych, średnich i małych firm. Założenie agencji reklamowej może być świetnym pomysłem na własny biznes. Jakie formalności czekają osoby, które chciałyby oferować różnego rodzaju usługi z zakresu reklamy?
Jakie usługi może oferować agencja reklamowa?
Zakres usług świadczonych przez agencję reklamową może być bardzo szeroki. Swoim klientom możemy zaproponować między innymi wykonywanie reklam telewizyjnych, radiowych, reklamy w prasie. Nasza oferta może obejmować także reklamę zewnętrzną na przykład w formie bilbordów.
W jakiej formie prowadzić agencję?
Krótki czas załatwiania formalności sprawia, że zdecydowanie najczęściej wybieraną formą działalności jest jednoosobowa działalność gospodarcza. W tym przypadku już po kilku dniach od wypełnienia i złożenia w urzędzie miasta lub gminy wniosku o wpisanie do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej nasza agencja będzie mogła przyjmować pierwsze zlecenia od klientów.
Wyposażenie
Na wyposażeniu agencji reklamowej nie może zabraknąć przede wszystkim komputerów. Powinny to być zarówno komputery stacjonarne, jak również laptopy. W pracy niezbędne będą także specjalne programy dla grafików. Oczywiście wszystkie programy, które są niezbędne w pracy muszą być legalne.
Pracownicy
Na pewno w agencji reklamy musimy zatrudnić przynajmniej kilku pracowników. Wśród nich nie może oczywiście zabraknąć grafika i fotografa. W swojej agencji możemy zatrudnić również copywritera. Jeżeli planujemy świadczyć szeroki zakres usług, to wśród pracowników agencji powinien znaleźć się specjalista od pozycjonowania stron.
Prawo autorskie
Właściciel agencji reklamowej musi znać nie tylko prawo autorskie, ale także prawa konkurencji. Powinien znać również ograniczenia obowiązujące w treści i tematyce reklam, które będą tworzone w jego agencji.
Założenie agencji reklamowej wiąże się ze sporymi wydatkami. Ale dobrze prowadzona agencja, która zaoferuje konkurencyjne ceny może przynieść swojemu właścicielowi spore zyski.
Be the first to reply